Bransjenormen God skikk
Klikk på bildet for å forstørre:
- Etterlevelsen av God skikk oppleves som meget god av kundene.
- 89 % er godt/meget godt fornøyd med informasjonen de fikk, og omtrent samme andel av kundene opplever at behovene ble dekket på en god måte, at opplysningene opplevdes å bli håndtert på en trygg måte. Man er også godt fornøyd med tiden man fikk til å områ seg før man inngikk avtalen.
- Kun ett forhold skiller seg ut i negativ retning: blant de som opplyser at de ikke mottok rådgivning er det 45% som opplyser at det ikke ble klargjort tydelig at kjøpet de foretok ikke var basert på rådgivning.
Klikk på bildet for å forstørre:
Sammenholdt med at andelen som opplyser at de mottok et råd kan synes noe høy, kan dette tyde på at bransjen har en oppgave å gjøre mht å tydeliggjøre når det faktisk gis rådgivning og ikke.
Se alle resultater om God skikk her.