Fremtind-dagene er tre dager fullspekket med læring hvor medarbeidere fra hele selskapet stiller opp for å lære bort det de jobber med til andre. Vi har tatt en prat med ansvarlig for HR og Kompetanseutvikling i Fremtind, Kjersti Davidssen, som også er en engasjert leder av fagråd Skadeforsikring, for å høre mer om hva hun tenker om merverdien av kompetansen som bygges opp gjennom autorisasjonsordningene.
Ansvarlig HR og Kompetanseutvikling Kjersti Davidsen. Foto: Fremtind
Fra ventre: Kjersti Davidsen, Elisabeth Daae og Mette Garmager. Foto: Fremtind
Fortell om Fremtind-dagene
- Vi i Fremtind har noe vi kaller «Fremtind-dagene». Det er 3 dager med forskjellige innslag. 1. desember var ett av innslagene «Forsikringskompetanse». Vi har satt fokus på forsikringskompetanse i alle roller i forsikringsselskapet og i den forbindelse var FinAuts tilbud svært viktig å snakke om. Det er jo ikke bare for rådgivere, men også for andre målgrupper gjennom Læringstorget.
Læringstorget
På Læringstorget har vi samlet pensum, oppdatering og faglig påfyll. Læringstorget inneholder læring, spill, quiz og mye mer innenfor bransjenormen God skikk, etikk og annet relevant. Alle ansatte har tilgang til dette. Se mer på Læringstorget
Kompetansekrav i lovverket
- I lys av kompetansekravene som stilles gjennom lovverket nå, er autorisasjonsordningene godt fundamentert hos oss – og danner grunnlaget for kunnskap om forsikringsfag i tillegg til trygg rådgivning. Arbeidet som legges i autorisasjonsordningene er tuftet på dugnadsarbeid og medlemsbedriftenes engasjement i å få på plass bransjestandarder. Vi må alle bidra for å få til gode løsninger.
Budskapet ble veldig godt mottatt i Fremtind og nådde ut til flere enn bare rådgiverne.
Og vi i FinAut vil understreke at godt samarbeid med finansbedriftene og det engasjementet som legges i dugnadsarbeidet, sikrer kvalitet og relevans i autorisasjonsordningene.